یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۳:۳۷

بارگذاری تازه‌ترین سلول چارت الکترونیکی دریانوردی ایران

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از انتشار ۱۰۰ سلول چارت الکترونیکی دریانوردی مسیرهای دسترسی به بنادر کشور در خلیج فارس، دریای عمان و دریای کاسپین خبر داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده درباره انتشار سلول چارت الکترونیکی دریانوردی، اظهار داشت: اواسط مهر ماه سال جاری، یک‌صدمین سلول چارت الکترونیکی دریانوردی، توسط کمیته ملی هیدروگرافی از آبهای کشور در مناطق خلیج فارس، دریای عمان و دریای کاسپین با استفاده از توان متخصصان داخلی تهیه و از طریق اداره هیدروگرافی نروژ  در اختیار دریانوردان و سایر مراجع دریایی متقاضی قرار گرفت. وی افزود: یکی از اهداف کمیته ملی هیدروگرافی کشور، انتشار سلول چارت الکترونیکی دریانوردی از آبهای تحت حاکمیت و صلاحیت سواحل شمالی و جنوبی کشور است تا بدینوسیله نه تنها پوشش باندهای ساحلی و دسترسی  در محدوده‌های خلیج فارس، دریای عمان و دریای کاسپین را برای دریانوردان ارائه کند،‌ بلکه در سایر باندها و مقیاس‌ها بتوان بیشتر بنادر اصلی کشور را که در آنها تردد بین‌المللی انجام می‌پذیرد، پوشش داد.

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: تاکنون تعداد ۳۱ سلول چارت ساحلی، ۵۰ سلول چارت دسترسی، ۱۷ سلول چارت بندرگاهی و ۲ سلول چارت پهلوگیری بر اساس استانداردهای IHO در دبیرخانه کمیته ملی هیدروگرافی مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت پس از انجام فرآیندهای صحه‌گذاری‌، از طریق شرکت توزیع‌کننده چارتهای الکترونیکی دریانوردی در سطح بین‌الملل منتشر شده است. وی افزود: با انجام این مهم دریانوردان قادر خواهند بود تا با خرید سلول‌های ENC و بارگذاری آنها در سیستم نمایشگر اطلاعات چارت‌های الکترونیکی دریانوردی کشتی‌ها، آخرین نسخه از نقشه‌های مذکور را در اختیار داشته و با استفاده از نقشه‌های به روز شده، سفری ایمن را در هنگام تردد در آبهای تحت حاکمیت ایران تجربه کنند. به گفته پسنده، اطلاعات مورد نیاز برای تولید و یا به روزرسانی چارت‌های ENC منتشر شده شامل داده‌های هیدورگرافی‌ها، سازه‌های ساحلی و فراساحلی، علایم کمک ناوبری، خطوط لوله نفت و گاز، کابل‌های زیردریایی، قفس‌های پرورش ماهی و ... از طریق مراجع ذیربط دریایی، واحدهای سازمانی و بنادر تابعه تأمین و پس از طی فرآیند کنترل و صحت‌سنجی، بر روی چارت‌های مذکور پیاده‌سازی و به صورت مداوم به روز رسانی می‌شود. گفتنی است کمیته ملی هیدروگرافی کشور، متشکل از بالاترین مقامات ستاد کل نیروهای مسلح، سازمان نقشه‌برداری کشور، سازمان جغرافیایی نیروها مسلح و سازمان بنادر و دریانوردی است.



  کد خبر : 6335
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :